Informatie:
Chaparral 2F Daytona
In 1966 introduceerde Chaparral 2F model voor de Can-Am series. Met zijn hoog gemonteerde vleugel, slimme aerodynamica en achteraan gemonteerde radiators, het was de auto die race veranderd, voor altijd. Zijn beste resultaat was op Laguna Seca, waar de 2F van Phil Hill won de race en Jim Hall eindigde als tweede.De vleugel werd gemonteerd aan de achterwielophanging staanders aan de downforce direct in de banden te zetten zonder het comprimeren van de schorsingen. De vleugel positie kan worden aangepast, met een voetpedaal mechanisme van de maximale downforce hoek voor bochten minimale luchtweerstand hoek voor meteen Van alle Chaparrals, deze auto was Jim Hall's favoriet.
Deze auto kenmerkte een aluminuium semi-monocoque chassis en een klein blok Chevrolet 327 kubieke-inch V8-motor. In 1966 in Riverside, in de Can-Am Los Angeles Times Grand Prix, Jim Hall kwam, dicht bij de overwinning, wordt vertraagd door lage brandstofdruk tijdens de laatste ronden, maar dat hij in staat om uiteindelijk op de tweede plaats was. De nr 15 reed mee op Daytona in 1967
Specificaties:
Artikel nr: CA46a
Gewicht: 65 gr
Motor opstelling: Sidewinder
Motor: Short-Can 21.5K
Tandwiel verhouding: 11/34
Voorwiel: 15.8x8,2 mm
achterwiel: 15.8x8.2 mm
Chaparral 2F Daytona