Informatie:
Mercedes C-Class Hockenheim
Voor het DTM-seizoen 1994 zette Mercedes een compleet nieuwe auto op, om te strijden om de titel tegen de regerend kampioen, de Alfa 155: de DTM-versie van de nieuwe C-klasse was zo geboren. De carrosserie, gevormd naar de wegversie van de auto, verborg een koolstofvezel monocoque chassis en een 400 pk (294 kW) V6-motor, gebaseerd op de 4,2-liter V8-motor van de Mercedes-Benz S-Klasse.
De reglementen lieten in feite zulke uitgebreide evoluties toe dat deze auto's echte raceprototypes waren.
Klaus Ludwig reed de nieuwe auto naar de overwinning in het kampioenschap in zijn debuutjaar, voor de Alfa 155 van Alessandro Nannini,
in een dramatische laatste race.
Dankzij latere ontwikkelingen en verfijningen won deze auto ook het kampioenschap van 1995 en werd tweede in 1996.
Specificaties:
Artikel nr: CA53a
Gewicht: 69gr
Motor opstelling: Inline
Motor: Short can 21K
Tandwiel verhouding: 9/28
Voorwiel: 15.8x8.2 mm
achterwiel: 15.8x8.3 mm
De Mercedes C-Class Hockenheim had als rijder: Jorg Van Ommen