Informatie:
Mercedes 300SL, LeMans 1952
Een van de belangrijkste auto's van de late naoorlogse jaren was ongetwijfeld de innovatieve Mercedes 300SL.
Dankzij de uitstekende inzet van de Duitse ingenieurs werden de 300SL prototypes niet alleen in snelheid circuits maar ook in de weg wedstrijden, zeer prestigieuze toen onverslaanbaar. De indrukwekkendste eigenschap van het eerste prototype werden de deuren aan het centrale deel van het dak, die omhoog kan worden geopend en daarom zou worden gejat als "meeuw-vleugel doors" bevestigd.
In zijn eerste versie, worden de deuren net bereikt het onderste uiteinde van de Vensters voor het behoud van de stijfheid van het frame van de auto, later dacht ze zou worden gewijzigd ter verbetering van de manier waarop aan de binnenkant.Het model dat wij hebben gekozen is heel eigenaardig onder de mutaties van deze auto. Het was een poging om het beperkte remsysteem die zij vanaf het begin misten.
Het is het chassisnummer 006 met nummerplaat W83-3146, die werd gebruikt als test auto in de trainingssessie van de prestigieuze 24 uur van Le Mans van 1952, verschijnen met een spectaculaire aërodynamische rem, bestaande uit een aileron die door middel van een hydraulisch systeem leunde meer dan twee torentjes, gelegen in de achterkant van het dak. Ondanks zijn indrukwekkende uiterlijk biedt was haar nut heel onbevredigend is, voor een groot deel vanwege de belangrijke technische ontwerpfouten. Maar tenslotte was niet in de race gebruikt zou het zaad van een ontwerpwijziging waardoor fantastische resultaten voor Mercedes in hun latere SLR modellen.
Specificaties:
Schaal 1:32
RTR
Mercedes 300SL